Το πρότυπο για την επίγεια ψηφιακή τηλεόραση στην Ελλάδα, όπως και στην υπόλοιπη Ευρώπη, είναι το DVB-T. Στην Ελλάδα, η επίγεια ψηφιακή μετάδοση ξεκίνησε από το ΤΕΙ Κρήτης από το εργαστήριο Έρευνας και Ανάπτυξης τηλεπικοινωνιακών συστημάτων PASIPHAE το Σεπτέμβριο του 2001 με δοκιμαστική εκπομπή σε όλο το Ηράκλειο Κρήτης. Ακολούθησε η ΕΡΤ στις 6 Ιανουαρίου 2006 με δοκιμαστική εκπομπή σε MPEG-2.
Η πιλοτική πλατφόρμα εκπομπής της ΕΡΤ, ΕΡΤ Ψηφιακή (ERT Digital) άρχισε να εκπέμπει σε μια συχνότητα και αποτελείται από τρία κανάλια: Το σινέ+ με ταινίες, το σπορ+ με αθλητικά, και το πρίσμα+ κανάλι γενικού ενδιαφέροντος και σαφή προσανατολισμό/υποστήριξη σε άτομα με αναπηρίες (βλ. υπότιτλοι, νοηματική γλώσσα σε κάποια προγράμματα κ.ο.κ.). Επίσης στην ίδια συχνότητα αναμεταδίδεται το δορυφορικό κανάλι ΡΙΚ. Στις 27/9 ξεκίνησε επίσημα και το 2ο multiplex η ΕΡΤ Ψηφιακή σε Αττική και Θεσσαλονίκη με τα κανάλια ΕΤ1, ΝΕΤ, ΕΤ3 και ΒΟΥΛΗ.
Το σύστημα συμπίεσης στην εκπομπή που εφάρμοσε η κρατική τηλεόραση σε πρώτη φάση και στα δύο multiplex είναι MPEG-2. Ωστόσο τα ιδιωτικά κανάλια της DIGEA ξεκίνησαν να εκπέμπουν με συμπίεση MPEG-4 σε τέσσερα έως τώρα multiplex, έχοντας έτσι την δυνατότητα να εκπέμψουν εικόνα υψηλής ευκρίνειας. Σε επόμενη φάση και η κρατική τηλεόραση θα αναβαθμιστεί στο MPEG-4.
Η μετάβαση για τα ιδιωτικά κανάλια εθνικής εμβέλειας ξεκίνησε αρχικά από τον κορινθιακό κόλπο με την εκπομπή ψηφιακού σήματος της DIGEA από το Ξυλόκαστρο στις 24 Σεπτεμβρίου 2009. Στις 14.1.2010 ξεκίνησε επίσημα η ψηφιακή τηλεόραση στην Θεσσαλονίκη από τα κέντρα εκπομπής Χορτιάτη και Φιλιππείου από το σημείο Καρά Τεπέ . Το πρώτο εξάμηνο του 2010 το ψηφιακό σήμα επεκτάθηκε από την DIGEA και στις πόλεις Αθήνα, Λάρισα και Πάτρα ενώ συνεχώς προστίθενται νέα multiplex δηλαδή πακέτα 4 καναλιών ανά συχνότητα.
Μία άλλη ψηφιακή εταιρεία έρχεται με το όνομα Digital Union στην οποία συμμετέχουν 16 τηλεοπτικοί περιφερειακοί σταθμοί της περιφέρειας, ενώ μελλοντικά θα προστεθούν άλλοι 9 ανεβάζοντας το συνολικό αριθμό σε 25 έχει πάρει άδεια για ψηφιακή μετάδοση. Η Digital Union, έχει συμπεριλάβει στην άδειά της (παρόχου δικτύου) από την ΕΕΤΤ και υπηρεσίες τηλεπικοινωνιών, ενώ η DIGEA μπορεί να εκπέμψει κατά κύριο λόγο τηλεοπτικές υπηρεσίες.
Κατά την διάρκεια της μετάβασης στην ψηφιακή μετάδοση, και για ένα χρονικό διάστημα, η λήψη των καναλιών θα γίνεται και αναλογικά και ψηφιακά. Σε συγκεκριμένες ημερομηνίες, που ανακοινώνονταν κάθε φορά για κάθε περιοχή, άρχισαν να κλείνουν οι αναλογικοί πομποί και να αντικαθιστώνται με ψηφιακούς. Έτσι στην Αθήνα, η Digea έκλεισε αρχικά η αναλογική εκπομπή από την Αίγινα, στην συνέχεια θα έκλεισαν οι εκπομπές από την Πάρνηθα και στο τέλος οι εκπομπές από τον Υμηττό. Στο μεταβατικό στάδιο θα προβάλλονταν συνεχώς trailer στις οθόνες των τηλεθεατών που έκαναν λήψη από τους αναλογικούς πομπούς για την ημερομηνία που θα σταματήσει η αναλογική εκπομπή έτσι ώστε, αν δεν μπορούν να έχουν λήψη από άλλο σημείο (έως και αυτό να μεταβληθεί σε ψηφιακό), να αναβαθμίσουν τον εξοπλισμό τους για ψηφιακή λήψη. Αυτό σημαίνει πως οι καταναλωτές είχαν χρόνο να προετοιμαστούν για την ομαλή μετάβαση στην ψηφιακή τηλεόραση.
Σύγκριση εικόνας αναλογικής και ψηφιακής εκπομπής
Αν κάποιος συγκρίνει την αναλογική με την ψηφιακή εικόνα υπάρχει περίπτωση να πει πως η αναλογική παίζει καλύτερα από την ψηφιακή. Πράγματι αν η αναλογική του λήψη είναι άριστη, χωρίς παρεμβολές και είδωλα δεν θα τον εντυπωσιάσει η ψηφιακή εκπομπή που εκπέμπετε σε ανάλυση 576i. Η ψηφιακή εικόνα δεν μπορεί να έχει σίγουρα χιόνια, είδωλα και παρεμβολές αλλά υπάρχει η παράμετρος bitrate δηλαδή η ταχύτητα διαμεταγωγής δεδομένων του κάθε καναλιού που παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στην απεικόνιση της εικόνας και κυρίως στις γρήγορα κινούμενες εικόνες. Η ψηφιακή εκπομπή που εκπέμπεται έχει πολλά περιθώρια βελτίωσης πάνω σε αυτό τον τομέα εφόσον οι πάροχοι θελήσουν να εκπέμπουν με υψηλό bitrate. Έτσι μπορεί τελικά κάποιος να δει καλύτερα ένα ποδοσφαιρικό αγώνα από αναλογικό κανάλι αν το πιάνει πολύ καλά, από ότι σε ένα ψηφιακό κανάλι που εκπέμπει με χαμηλό bitrate. Τελικά όμως το μέλλον ανήκει στην ψηφιακή εκπομπή όπου μόνο σε αυτή μπορεί να υπάρξει και εικόνα υψηλής ευκρίνειας.
Σύγκριση εικόνας ψηφιακής εκπομπής MPEG-2 και MPEG-4
Το σύστημα συμπίεσης MPEG-4 είναι μεταγενέστερο από το MPEG-2 και μπορεί να μεταδώσει εικόνα υψηλού όγκου πληροφορίας, με χαμηλότερες απαιτήσεις σε χωρητικότητα, από ότι το σύστημα MPEG-2. Έτσι μπορεί να μεταδώσει πολύ καλύτερη εικόνα υψηλής ευκρίνειας. Από την άλλη το σύστημα MPEG-2 χρησιμοποιεί ισχυρότερους απωλεστικούς αλγόριθμους από ότι το MPEG-4 που έτσι μπορεί να έχει απώλειες χρησίμων πληροφοριών της εικόνας. Έτσι όταν δύο κανάλια μεταδίδονται σε ίδια (κανονική) ανάλυση με το ίδιο ακριβώς bit rate, τότε η μετάδοση του MPEG-2 θα δώσει την αίσθηση καλύτερης εικόνας. Ωστόσο ο ρυθμός είναι κάτι που αποφασίζουν οι πάροχοι. Έτσι στην Ελλάδα η ERT Digital χρησιμοποίησε αρχικά την μέθοδο στατιστικής πολυπλεξίας. Σε αυτή τη μέθοδο σε ένα μπουκέτο το κανάλι που έχει περισσότερες απαιτήσεις σε bitrate (λόγω μετάδοσης π.χ. ποδοσφαιρικού αγώνα) θα καταναλώσει περισσότερο από ότι τα άλλα που δεν το χρειάζονται. Στα κανάλια της Digea το bitrate μοιράζεται ισομερώς στα τέσσερα κανάλια κάθε μπουκέτου.